פתח תפריט ☰
ELEL.co.il בלוג מאמרים ישראלי

תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, סימפטומים, טיפול וריפוי

תפקוד לקוי של זיקפה: גורם, סימפטומים, טיפול וריפוי

406 מילים

תפקוד לקוי של זיקפה (ED), או אימפוטנציה, היא הפרעה מינית אצל גברים הכוללת בעיות חוזרות ונשנות בתפקוד הזיקפה. היא משפיעה על 10-20% מהגברים ברחבי העולם, ויכולות להיות לה סיבות פיזיות, פסיכולוגיות ואורח חיים. ED נגרמת לעתים קרובות על ידי מצבים רפואיים כגון סוכרת, מחלות לב וכלי דם, דיכאון והפרעות ערמונית, או עלולה לנבוע מכלי דם חסומים או נזק עצבי. תרופות או טיפולים אחרים יכולים לספק הקלה במקרים מסוימים.

אינדקס מומלץ – www.1girlnation.com
ED מאופיין בחוסר יכולת להשיג או לשמור על זקפה מוצקה מספיק ליחסי מין מוצלחים. הסימפטומים משתנים בין אדם לאדם והם יכולים לנוע בין קל לחמור. ירידה בחשק המיני או ירידה בתדירות הזקפה, קושי בהשגת זקפה, ירידה בעוצמת תחושת הזקפה ושפיכה כואבת הם סימנים של ED. בדרך כלל, נקבע קשר בין ED לבריאות הנפשית של האדם, עם מתח, דיכאון, חרדה ובעיות פסיכולוגיות אחרות התורמות להתפתחות של ED.

האבחנה של ED מבוססת על בדיקה גופנית והיסטוריה רפואית, כולל דיון באורח חיים ובנושאים רגשיים. בדיקות נפוצות כוללות בדיקות דם, בדיקות שתן ואולטרסאונד הכולל הזרקה של תרופה מיוחדת לפין. אפשרויות הטיפול נעות בין שינויים באורח החיים וטיפולים פיזיים להתערבויות רפואיות ופסיכולוגיות.

שינויים באורח החיים יכולים להועיל לגברים הסובלים מאין אונות. אלה עשויים לכלול הפחתת אלכוהול, שיפור הרגלי שינה, ניהול מתח והימנעות מפעילויות שמחמירות את המצב. כמה טיפולים פיזיים מועילים כוללים משאבות הפין, תרופות דרך הפה כגון ויאגרה וסיאליס, זריקות פין לתוך הפין, וטיפולים תוך שופכתיים. טיפולים פסיכולוגיים כגון ייעוץ, תמיכה רגשית ופסיכותרפיה יכולים גם לעזור לסובלים מהפרעות קשב וריכוז להתמודד עם מצבם.

במקרים חמורים מסוימים, ניתוח עשוי להיות מומלץ. ניתוח עבור ED כולל בדרך כלל השתלה כירורגית של מכשירים מכניים מתנפחים או השתלת מוטות גמישים. במקרים מסוימים, עם זאת, מומלץ להקים מחדש את זרימת הדם לפין באמצעות הליך שחזור כלי דם. בנוסף, תרופות, כגון טיפול בתחליפי טסטוסטרון או משאבות הפין, עשויים להיות prescribed כדי לעזור עם המצב.

חשוב לגברים עם ED לדעת שזה לא חלק בלתי נמנע של ההזדקנות, אלא מצב שניתן לנהל ביעילות עם הטיפול הנכון. גברים צריכים לתקשר בפתיחות עם הרופא שלהם על מנת למצוא את האפשרות הטובה ביותר עבור המצב האישי שלהם. כמו בכל החלטה רפואית, יש לשתף שותפים בשיחה, ואם יש צורך, לבקש חוות דעת שנייה.

בסופו של דבר, ישנן אפשרויות רבות הזמינות לגברים עם תפקוד לקוי של זיקפה שיכולות לעזור להם לשחזר את התפקוד הפיזי והרגשי. ההתקדמות האחרונה בפרוצדורות, תרופות וטיפולים זעיר פולשניים הביאה לטיפולים המציעים שיעורי הצלחה גדולים יותר ופחות תופעות לוואי מאי פעם. עם אבחון, טיפול ותמיכה נכונים, גברים עם ED יכולים לצפות ליהנות מחיי מין בריאים ומספקים יותר.

ELEL.co.il בלוג מאמרים ישראלי כתבות נוספות

כוכבות פורנו: לחקור את המציאות והייצוגים של תעשיית הסרטים למבוגרים

כוכבות פורנו: לחקור את המציאות והייצוגים של תעשיית הסרטים למבוגרים

בעולם של היום, תעשיית הסרטים למבוגרים הפכה לעסק של מיליארדי דולרים עם תפוצה עולמית. עם עליית האינטרנט והביקוש ההולך וגובר…

לחקור את עולם נערות הליווי: להבין את המקצוע ולנפץ סטיגמות

לחקור את עולם נערות הליווי: להבין את המקצוע ולנפץ סטיגמות

מקצוע הליווי קיים כבר מאות שנים, אך הוא ממשיך להיות ענף לא מובן וסטיגמה. לעתים קרובות מוקף מחלוקת ותפיסות שליליות,…

ההיסטוריה והמחלוקת סביב עולם הדירות הדיסקרטיות

ההיסטוריה והמחלוקת סביב עולם הדירות הדיסקרטיות

עולם הדירות הדיסקרטיות תמיד נתקל בתערובת של קסם ומחלוקת. מהמקדשים העתיקים של מסופוטמיה ועד מחוזות האור האדום המודרניים, דירות דיסקרטיות…