פתח תפריט ☰
ELEL.co.il בלוג מאמרים ישראלי

איך מתאוששים מלילה של שתייה

איך מתאוששים מלילה של שתייה

298 מילים

אז זה התחיל מבילוי עם חברים באיזה מועדון, שם התחלתם לשתות. אחרי זה נגררתם ממקום למקום, ואת השאר אתם בקושי זוכרים. אתם מתעוררים בבוקר עם כאב ראש מטורף, ואפילו לא זוכרים את הבילוי בדירות דיסקרטיות בקריות. אבל תשאלו את החברים כאשר תתאוששו והם יספרו לכם.

מה גורם להנג אובר?

טוב זוהי אחת מתופעות הלוואי של שתיית אלכוהול. הגוף צריך לפרק את האלכוהול ולסנן אותו החוצה מהגוף. כן… הגוף רואה באלכוהול רעל שצריך להיפטר ממנו. לצורך כך ישנה פעילות מוגברת של מערכת השתן, דבר אשר גורם לאיבוד רב של נוזלים. בנוסף הגוף מפריש הרבה אנזימים שתפקידים לפרק את האלכוהול, וזה מביא גם לירידה ברמות הסוכר בדם – וכל זה בא לידי ביטוי בכאבי ראש, בחילות וחוסר מצב רוח.
יש לציין כי לאלכוהול השפעות שליליות על הגוף. האנגאובר הוא רק אחד התסמינים, אך יש להיות מודעים לכך כי הדבר גורם לנזק לגוף. זה בסדר אם התפרעתם במסיבת הסילבסטר או משהו כזה, אבל כדאי שזה לא יהיה הרגל קבוע.

מה אפשר לעשות?

מסתבר שיש מזונות מסוימים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם התופעה. אחד הדברים היעילים הוא אספרגוס. בירק האספרוגס ישנן חומצות אמינו ומינרלים חשובים, והם יכולים לסייע להתמודד עם התופעות.

עוד דבר שהגוף שלכם מאבד כאשר אתם שותים אלכוהול זה אשלגן, ולכן כדאי להרבות במזונות העשירים באשלגן. הבננות ידועות בזכות כמויות גדולות של אשלגן, אך גם עלים ירוקים (כמו תערובת עליי בייבי) ושקדים יכולים לעזור.

שיבולת שועל גם כן מומלצת. זו פחמימה בריאה מאוד והיא מסייעת באיזון רמות הסוכר.

אך יתכן שאתם מרגישים בחילה, והדיבור על בננות ושיבולת שועל ממש לא עושה לכם טוב. אז אפשר להתחיל משתייה מרובה של מים, זה גם הכרחי מכיוון שאיבדתם נוזלים רבים. אל תשתו הרבה בבת אחת, תשתו לאט לאט. גם משקאות המכילים אלקטרוליטים ומלחים חשובים מאוד והם יסייעו להחזיר את כל מה שאיבדתם.

עוד דבר טוב להתמודד עם הבחילה זה סוגים מסוימים של תה, כמו למשל תה מנטה או תה ג‘ינג'ר.

ELEL.co.il בלוג מאמרים ישראלי כתבות נוספות

כוכבות פורנו: לחקור את המציאות והייצוגים של תעשיית הסרטים למבוגרים

כוכבות פורנו: לחקור את המציאות והייצוגים של תעשיית הסרטים למבוגרים

בעולם של היום, תעשיית הסרטים למבוגרים הפכה לעסק של מיליארדי דולרים עם תפוצה עולמית. עם עליית האינטרנט והביקוש ההולך וגובר…

לחקור את עולם נערות הליווי: להבין את המקצוע ולנפץ סטיגמות

לחקור את עולם נערות הליווי: להבין את המקצוע ולנפץ סטיגמות

מקצוע הליווי קיים כבר מאות שנים, אך הוא ממשיך להיות ענף לא מובן וסטיגמה. לעתים קרובות מוקף מחלוקת ותפיסות שליליות,…

ההיסטוריה והמחלוקת סביב עולם הדירות הדיסקרטיות

ההיסטוריה והמחלוקת סביב עולם הדירות הדיסקרטיות

עולם הדירות הדיסקרטיות תמיד נתקל בתערובת של קסם ומחלוקת. מהמקדשים העתיקים של מסופוטמיה ועד מחוזות האור האדום המודרניים, דירות דיסקרטיות…